Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

31.07.2018

Nowy kierunek studiów we współpracy z e-Izbą na uczelni Collegium da Vinci w Poznaniu

e-Izba będzie jedynym niekomercyjnym parterem na poznańskiej uczelni Collegium da Vinci, odpowiedzialnym za przygotowanie programu merytorycznego nowej specjalizacji e-commerce na kierunku Marketing internetowy. 31 lipca 2018 r. został podpisany list intencyjny w tej sprawie.

 

Więcej »

Start kierunku planowany jest na rok akademicki 2019 – 2020. Studenci będą uczestniczyć w czterech blokach tematycznych tj:

  1. podstawy e-commerce
  2. strategia sprzedaży online w ujęciu również transgranicznym i omnichannel;
  3. zarządzanie budżetem e-commerce
  4. instrumenty promocji e-commerce.

- To kolejna uczelnia wyższa, w której będziemy edukować młodych ludzi w zakresie handlu elektronicznego. Jest to zgodne z realizowaną od lat strategią Izby Gospodarki Elektronicznej - podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.

LIST INTENCYJNY

 

Zwiń «
17.07.2018

Polacy bardzo polubili płatności mobilne

Coraz częściej robią w sieci zakupy i wykorzystują nowinki technologiczne – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej w wywiadzie dla dziennika Rzeczpospolita.

Więcej »

Co może zagrażać prognozom rozwoju rynku?

Patrycja Sass-Staniszewska: Widzę dwie bariery prawne. Pierwszą jest występujące jeszcze w prawie polskim przywiązanie do formy pisemnej. W takiej formie muszą być zawierane niektóre umowy, np. przeniesienie praw autorskich. To hamulec dla pełnego korzystania z możliwości e-commerce. Drugą jest tempo zmian prawnych dotyczących e-handlu. Zarówno prawodawca unijny, jak i krajowy bardzo często chcą zmieniać otoczenie prawne e-commerce. Części zmian nie poprzedzają dyskusje i analizy. To doprowadza do proponowania przepisów, które nie uwzględniają specyfiki internetu i mogą spowolnić rozwój branży. Trzeba zastanowić się nad unowocześnieniem regulacji, by pozwalały na pełne wykorzystanie jej potencjału.

Wzrost segmentu mobilnego jest zgodny z oczekiwaniami?

Może ten procent wzrostu nie jest imponujący, jednak widoczny. Od kilku lat mówi się, że mamy rok mobile. I tak faktycznie się już dzieje. Polacy bardzo polubili płatności mobilne. Uważają je za nowoczesne, wygodne i bezpieczne i coraz częściej deklarują korzystanie z nich w sklepach stacjonarnych. W naszym badaniu z grudnia 2017 r. na taką możliwość wskazało 27 proc., a w tegorocznym 34 proc. użytkowników smartfonów zadeklarowało, że zdarza im się dokonywać płatności telefonem w sklepach. To pokazuje, że dynamika zjawiska jest bardzo silna. Ponadto już 80 proc. internautów posiada urządzenie mobilne, więc i baza wzrostu jest ogromna. Warto też podkreślić – jak wynika z badań – że częściej telefonem w sklepach płacą kobiety, osoby w wieku 25–44 lata, mieszkańcy dużych miast pow. 100 tys. mieszkańców i przede wszystkim osoby lubiące także kupować w internecie, szczególnie mobilnie. W tej ostatniej grupie mobilnie w sklepie stacjonarnym płaci prawie 60 proc.

Zakupy za pobraniem to duża część rynku.

Gotówka jest w obrocie na rynku, ale jej pozycja słabnie. Jeszcze trzy lata temu była to najpopularniejsza forma opłacania zakupów. Teraz zdetronizowały ją szybkie przelewy internetowe, które są przed tradycyjnymi przelewami i kartami. Dopiero na końcu mamy płatności gotówką. Takie metody preferują osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z kupowaniem w internecie. Jednak to się zmienia, mamy wiele aktywności edukacyjnych, które zmieniają podejście Polaków do tej kwestii. Sami jako e-Izba prowadzimy od lat akcję „Kupuję w internecie", pokazując, jakie klient ma prawa, na co powinien zwracać uwagę na zakupach. Pomagamy uniknąć błędów, jak również wskazać zalety korzystania z cyfrowych form płatności, wygodniejszych, szybszych, bezpiecznych i w pełni jawnych.

Czy branża obawia się powrotu pomysłów na zakaz handlu w niedziele także dla branży internetowej?

Internet jest miejscem, w którym coraz więcej Polaków robi zakupy, i to w każdej branży – od mody, elektroniki aż po żywność. Zakaz handlu w niedziele, który nie objął e-commerce, był szeroko dyskutowany jako szansa właśnie dla sektora handlu elektronicznego. Jak pokazują liczne badania, Polacy ruszyli na niedzielne zakupy do internetu. Biorąc pod uwagę, że to dopiero początek i dopiero oswajamy się z zamkniętymi sklepami stacjonarnymi, można przypuszczać, że zwrot konsumentów w kierunku weekendowych zakupów online będzie sukcesywnie postępował. Teraz czas pokaże, co się będzie działo.

 

Zwiń «
17.07.2018

Savicki.pl - nowa firma członkowska w szeregach e-Izby

Grono firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej zasiliła firma SAVICKI – prestiżowa firma jubilerska.

Więcej »

- SAVICKI to prestiżowa firma jubilerska znana na polskim rynku przede wszystkim z biżuterii ślubnej oraz z najwyższej jakości wyrobów jubilerskich. To, co nas wyróżnia i sprawia, że nasza biżuteria jest inna od wszystkich, to umiejętność idealnego łączenia rzemiosła i sztuki. Od 2017 roku koncentrujemy się na sprzedaży naszych wyrobów poprzez e-sklep Savicki.pl. Cieszymy się, że zostaliśmy Członkiem Izby Gospodarki Elektronicznej i mamy nadzieję, że wspólnymi siłami wiele osiągniemy, a nasza kooperacja w przyszłości zaowocuje kreatywnymi projektami. Mamy świadomość, że przystąpienie do E-Izby to kolejny krok do rozwoju firmy SAVICKI oraz naszego e-sklepu. Wierzymy, że dzięki naszemu 42-letniemu doświadczeniu, otwartości i niezawodności staniemy się mocną podporą dla firm członkowskich E-Izby – wskazuje Tomasz Osman, Wiceprezes SAVICKI.

Savicki.pl
SAVICKI to sklep jubilerski z szerokim asortymentem biżuterii ślubnej dostępnej stacjonarnie oraz w sklepie internetowym Savicki.pl. Od 42 lat tworzymy niepowtarzalną biżuterię, a od zeszłego roku skoncentrowaliśmy swoje działania na sprzedaży internetowej. W naszej ofercie znajdują się przede wszystkim pierścionki zaręczynowe i obrączki. Biżuteria oferowana w sklepie SAVICKI pozwala zaspokoić pragnienie piękna i wyrafinowania, dając jednocześnie gwarancję najwyższej jakości i doskonałości.

 

Zwiń «
02.08.2018

Roivenue dołącza do firm członkowskich e-Izby

Firma Roivenue zasiliła szeregi firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Roivenue to narzędzie do podejmowania decyzji dotyczących strategii marketingowej. Jest to najbardziej precyzyjny sposób zarządzania całą inwestycją marketingową.

Więcej »

Dzięki modelom atrybucji opartym na danych i CLV Roivenue pozwala marketerom identyfikować nierentowne kampanie, adresować przeinwestowane kanały i podejmować decyzje maksymalizujące zwrot z inwestycji. W przeciwieństwie do narzędzi zaprojektowanych z myślą o narzędziach do analizowania danych, takich jak m.in. Google Analytics, Roivenue pozwala zobaczyć pełny obraz i podejmować świadome decyzje dotyczące budżetu i dostosować je do konkretnych celów.

Wstąpienie w poczet firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej to doskonała okazja do poznania rynku i odegrania roli w rozwoju polskiego handlu elektronicznego. Staramy się podnosić poziom polskich sprzedawców, udostępniamy każdemu dostęp do atrybucji opartej na danych i pomagamy im zwiększyć efektywność reklamy i zwrot z inwestycji – mówi Lejla Rašić, Marketing Manager firmy Roineue.

Więcej:www.roivenue.com

Zwiń «
07.08.2018

Zakończyło się głosowanie Jury w Konkursie e-Commerce Polska awards 2018!

Kolejny etap Konkursu e-Commerce Polska awards 2018 został właśnie zamknięty. Jurorzy zakończyli głosowanie w poszczególnych kategoriach konkursowych. Teraz czas na audyt wyników głosowania. Nominowanych w tegorocznej edycji konkursu poznamy 20 sierpnia. Na Laureatów trzeba będzie poczekać do uroczystej Gali, tj, 9 października w Warszawie na ul. Mysiej 3.

Więcej »

Nominacje, które poznamy 20 sierpnia - po sprawdzeniu przebiegu całości przez Audytora - Kancelarię Lubasz i Wspólnicy - zostały przyznane uczestnikom każdej kategorii, którzy uzyskali najwyższą sumaryczną liczbę punktów od Jurorów.

Laureatem zostanie ten spośród nominowanych uczestników (w danej kategorii), który uzyskał największą łączną liczbę punktów. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów głos decydujący będzie miał Przewodniczący Jury. Jurorzy oceniali zgłoszenia za pomocą aplikacji online w skali od 0 do 5.

W opinii Borysa Skraby, CEO Bold Brand Commerce, konkurs e-Commerce Polska Awards 2018 cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, o czym świadczy liczba zgłoszeń, jakie napłynęły.

- Muszę przyznać, że z wielką przyjemnością mogłem kolejny raz podziwiać ich dużą różnorodność, profesjonalizm oraz wysoki poziom w każdej kategorii - wskazuje Borys Skraba.

Jak podkreśla Małgorzata Ciszecka, Senior Manager Marketing and Business Development eCommerce and mCommerce CEE at Visa Europe, wskazanie kandydatów godnych finału tegorocznego konkursu było zadaniem trudnym, bo poziom zgłoszeń był bardzo wysoki, szczególnie w nowatorskich kategoriach, jak chociażby „think out of the box”.

- Na pewno widać dwa mocne trendy: coraz silniejsze przenikanie się zakupów „online” (w sieci) oraz „offline” (w świecie rzeczywistym), a także personalizację usług i towarów. Personalizacja, którą znamy chociażby ze strony producentów dóbr konsumenckich, wkracza teraz także w świat serwisów dla firm, w tym również małych przedsiębiorców - podkreśla Małgorzata Ciszecka.

Przypomnijmy cały skład Jury tegorocznej edycji e-Commerce Polska awards 2018.

Kategoria e-commerce:

  • Małgorzata Ciszecka, Senior Manager Marketing and Business Development eCommerce and mCommerce CEE at Visa Europe
  • Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca Mobile Institute
  • Piotr Kurczewski, CEO Przelewy24
  • Tomasz Michalik, CEO Insignia
  • Rafał Oracz, CEO Optimise Media
  • Joanna Pieńkowska-Olczak Country Manager PayU S.A.
  • Tomasz Plata,CMO & Founder Autenti
  • Andrzej Rybak, CEO Way2send
  • Paweł Sala, CEO Freshmail
  • Justyna Skorupska, Head of Business Consulting e-point
  • Borys Skraba, CEO Bold Brand Commerce
  • Kamil Wiszowaty, Managing Director Valuemedia
  • Paweł Wojciechowski, Business Director Performics/SMV Group

Kategoria e-usługi:

  • Dorota Bachman, CEO Ravelo
  • Szymon Bujalski, Dyrektor e-commerce, członek zarządu Empik Group
  • Grzegorz Czapski, Corporate Development Director Allegro
  • Karol Krzywicki, Zastępca Prezesa ds. rynku pocztowego UKE
  • Maciej Marszałek, Expert ds. Prawnych Ceneo
  • Magdalena Wysocka, Head of Advertising Revenue OLX Group
  • Wojciech Zięba, Dyrektor e-commerce Decathlon

Kategoria e-finanse:

  • Sławomir Cieśliński, Prezes Medienservice
  • Tomasz Janas, CEO Leonardo Holding S.A., twórca HAIZ
  • Andrzej Poniński, Prezes PONIP

Za nami III etapy konkursu. Kolejne kroki, jakie dzielą nas od poznania Laureatów to:

  • etap IV (07.08-15.08) – audyt wyników Konkursu,
  • etap V (20.08) - ogłoszenie na Stronie Konkursu listy Nominowanych Uczestników w poszczególnych Kategoriach Konkursu w każdej Grupie,
  • etap VI (09.10.2018) – Gala, Mysia 3. Warszawa

Partnerami Głównymi Konkursu są:

  • Dotpay
  • Przelewy 24
  • Semahead
  • Visa

Patroni medialni to: Biznes musi sprzedawać, SocialPress, My Company Polska,EO GPeC, Marketer+, Magazyn e-Commerce ,e-Commerce w Praktyce, Urząd Telekomunikacji Elektronicznej UKE

9 października 2018 r. zapraszamy na dwa wydarzenia Izby Gospodarki Elektronicznej!

  • Rano konferencja na 200 osób:  FORUM GOSPODARKI CYFROWEJ
  • Wieczorem: Gala wręczenia nagród w konkursie e-Commerce Polska awards

9 października to ważna data dla Wszystkich, którzy działają w gospodarce cyfrowej, a zwłaszcza dla członków i partnerów e-Izby. Na tych wydarzeniach nie może Was zabraknąć.

Dla firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej mamy preferencyjne ceny wejściówek:

  • Forum Gospodarki Cyfrowej: rejestracja www.forumgc.pl
  • Gala e-Commerce Polska awards oraz Osobowość Polskiej Gospodarki Cyfrowej: rejestracja www.ecpawards.pl
Zwiń «
27.04.2018

Pierwszy Tool Day za nami - prezentacje

W połowie kwietnia odbyło się pierwsze wydarzenie z cyklu e-Izba Tool Day. Spotkanie miało na celu pokazanie najnowszych rozwiązań oraz możliwości dla e-sklepów w zakresie dwóch obszarów: płatności cyfrowych oraz marketing automation. 

Więcej »

e-Izba Tool Day jest odpowiedzią na potrzeby e-sklepów w zakresie poszukiwania nowych narzędzi, rozwiązań i wiedzy zwiększającej efektywność działań, usprawniających procesy czy komunikację z konsumentem. 

To kameralne, tematyczne spotkania mające na celu prezentację konkretnych, innowacyjnych rozwiązań oraz łączenie biznesowe członków Izby Gospodarki Elektronicznej. 

Pierwsze spotkanie z cykle e-Izba Tool Day odbyło się 16 kwietnia i skupiało się na obszarach płatności cyfrowych i marketing automation.

Na scenie wystąpili:

  • Patrycja Kuba, Dotpay
  • Edyta Frąckowiak, Semahead
  • Damian Gucza, Youlead
  • Szymon Bukowicz, HitSpot MEDIA Bluerank
  • Katarzyna Murawska, GetResponse
  • Cezary Zbierzchowski, Siemens SimplyLease
  • Przemysław Bartkowiak, Revenue Group, Piotr Wawrysiuk, Insider
  • Bartosz Witczak, Tpay
  • Natalia Wieczorek, Przelewy24

Prezentacje:

SzymonBukowicz_Bluerank.pdf

PiotrWawrysiuk_Insider.pdf

Patrycja Kuba_Dotpay.pdf

Katarzyna Wieczorek_Przelewy24.pdf

KatarynaMurawska_GetResponse.pdf

EdytaFrąckowiak_ semahead.pdf

DamianGucza_YouLead.pdf

CezaryZbierzchowski_Siemens SimplyLease.pdf

Kolejne spotkanie z cyklu e-Izba Tool Day będzie dotyczyło social mediów i wykorzystania chatbotów w obsłudze klienta. 

Więcej informacji o spotkaniu: paulina.wojczynska@eizba.pl

 

Zwiń «